Зміни смакових відчуттів у космосі — нове дослідження австралійських вчених

Зоряні мандрівки завжди супроводжувалися численними випробуваннями, і одне з них — це несподівані зміни смакових відчуттів у космонавтів. Нещодавнє дослідження австралійських вчених дає нове розуміння цього явища та відкриває нові горизонти для космічної гастрономії.

Вплив на здоров’я космонавтів

Зміна смаку їжі в космосі — це не просто незручність, а серйозний виклик для здоров’я космонавтів. Умови мікрогравітації роблять звичні страви непередбачуваними, що може ускладнювати підтримку необхідного раціону. Космонавти можуть не відчувати смаку їжі так, як на Землі, що може призвести до недостатнього споживання поживних речовин і, як наслідок, до проблем зі здоров’ям.

Дослідники з Мельбурнського королівського технологічного інституту встановили, що невагомість не є єдиною причиною цього явища. Використовуючи віртуальну реальність для моделювання умов на Міжнародній космічній станції, вони виявили, що стрес від ізоляції може підсилювати чутливість до певних ароматичних речовин. Це вказує на те, що психологічні фактори також мають значний вплив на зміну смакових відчуттів. Таке відкриття може мати важливі наслідки для космічних місій, адже дозволяє розробити нові методики для забезпечення комфортного харчування космонавтів у тривалих подорожах.

Віртуальна реальність у дослідженнях

Учасники експерименту мали змогу оцінити інтенсивність різних ароматів як у звичайних умовах, так і у віртуальній реальності. Згідно з результатами, аромати ванілі та мигдалю, що містять бензойний альдегід, сприймалися набагато інтенсивніше під впливом стресу, тоді як цитрусовий аромат залишався стабільним. Це вказує на те, що стрес і ізоляція здатні змінювати сприйняття смаків і запахів.

Це дослідження відкриває нові перспективи у вивченні того, як стрес і ізоляція впливають на сприйняття смаків і ароматів. Висновки можуть мати важливе значення не лише для космічних місій, але й для інших сценаріїв, пов’язаних з ізоляцією та обмеженим простором, таких як підводні дослідження або тривале перебування на полярних станціях.

Космічна гастрономія майбутнього

Розуміння механізмів зміни смаку в космосі дозволить створювати індивідуальні раціони для космонавтів, враховуючи їхні смакові уподобання та реакцію на стрес. Це зробить космічні подорожі комфортнішими та безпечнішими, відкриваючи шлях до тривалих місій на Місяць та Марс.

Раніше стало відомо, що Китай готує амбітний експеримент – планує змінити траєкторію астероїда для захисту Землі.