Канадські вчені представили революційне лабораторне м’ясо: смачніше та ближче до натурального

Унікальний метод, розроблений дослідниками Раві Сельваганапаті та Алірезою Шахін-Шамсабаді, обіцяє революціонізувати галузь виробництва м’яса, пропонуючи більш натуральну текстуру та смак. Використовуючи сучасні технології біоінженерії, команда з Університету Макмастера створила нову форму лабораторного м’яса, яка значно наближається до натурального продукту.

Як створюється лабораторне м’ясо

Дослідники запропонували унікальний спосіб виготовлення м’яса, що базується на складанні тонких листів клітин м’язів та жиру, вирощених у лабораторних умовах. Листи живих клітин, які мають товщину, порівнянну з папером, спочатку формуються в пробірках, а потім концентруються на пластинах для росту. Після зняття з пластини, листи складаються в стопки, що дозволяє їм «склеюватися» перед відмиранням клітин.

Переваги нового методу

Цей процес дозволяє формувати шматки м’яса будь-якої товщини й насичувати їх жиром у необхідному процентному співвідношенні. Це суттєва перевага перед іншими альтернативами, оскільки нова технологія забезпечує кращу контрольованість характеристик продукту. У дослідженні, опублікованому в журналі Cells Tissues Organs, науковці змогли створити м’ясо на основі доступних ліній клітин мишей, а також приготували зразок м’яса з клітин кролика.

Результати та оцінки

Науковці запевняють, що м’ясо, виготовлене за новою технологією, на дотик і смак мало характеристики звичайного м’яса. «Це дійсно вражає, – зазначає Селваганапаті. – На дотик і на смак воно було як звичайне м’ясо». Ця розробка може стати важливим кроком до зменшення залежності від традиційного м’ясного виробництва, що позитивно вплине на екологічну ситуацію на планеті.

Перспективи майбутнього

З новими досягненнями у виробництві лабораторного м’яса, дослідники сподіваються на подальші вдосконалення та розширення застосування своїх технологій. Це може сприяти не лише зменшенню впливу тваринництва на довкілля, а й забезпечити споживачів смачними та корисними альтернативами традиційному м’ясу.

Нагадаємо, Велика Британія дає зелене світло лабораторному м’ясу в кормах для тварин.