Російська федерація оголосила про зупинку виробництва стелс-винищувачів 5-го покоління Су-57, які в НАТО відомі під назвою “Фелон”. Причиною цього рішення стали жорсткі санкції, запроваджені західними країнами, які тривають вже 31 місяць. Видання “The Telegraph” зазначає, що обмеження суттєво вплинули на постачання критично важливих компонентів, зокрема електроніки, що необхідні для виробництва цих літаків.
Технічні характеристики та потенційні проблеми
Су-57, який є двомоторним винищувачем, був розроблений для того, щоб конкурувати з американським F-22 Raptor. Перший політ цього літака відбувся у 2010 році, а контракт на серійне виробництво був підписаний у 2019 році. Проте через обмежене виробництво та затримки Росія змогла постачати лише 10 серійних Су-57 у 2022 році та ще 11 у 2023 році.
Наразі в росії залишається близько 30 літаків Су-57, з яких одна третина — це тестові моделі, які не мають всіх необхідних електронних компонентів. Це означає, що їх можливості виконувати бойові завдання обмежені.
Втрата літаків та труднощі в забезпеченні
Протягом останніх років російські ВПС зазнали втрат, включаючи два Су-57 — один тестовий і один серійний. Окрім цього, внаслідок атаки українського безпілотника в червні, на території росії було знищено ще один Су-57. Це лише підкреслює труднощі, з якими стикається російська військова промисловість у зв’язку з санкціями та військовими діями.
Су-57: міф чи реальність
Попри те, що російська пропаганда активно піарить Су-57 як “вундерваффе”, його ефективність залишається під питанням. Це підтверджується й думками експертів, які застерігають, що літак має суттєві недоліки та обмежену бойову готовність.
Ситуація з виробництвом Су-57 є ще одним свідченням того, як міжнародні санкції продовжують впливати на військову здатність росії та її промисловість в цілому.
Нагадаємо, Україна розробила високоточні авіабомби – як це може вплинути на війну.
+ Немає коментарів
Додайте свій